2014. október 5., vasárnap

Isabel Marant S/S 2015 - The "tribal feel"


A párizsi divathét bemutatói közül a kedvencem az Isabel Marant show volt. A tervezőnőre először H&M-es kollaboráció (2013) során lettem figyelmes, bevallom, előtte nem hallottam róla. Azóta követem a divatház kollekcióit, már a F/W 2014-2015-ös ready-to-wear oversized kreációi is nagyon tetszettek a maguk férfias-katonás, de mégis bohém, vagy éppen elegáns vonásaival, sötétzöldes-szürkés khakis színvilágukkal. Persze voltak kivételek, a Marant kollekciók elég vegyesek; az óriás pulcsik, széles vállú mellények, zakók, bő gatyák mellett voltak miniruhák, szoknyák is, nőies, helyenként csillogó mintájú anyagokból, derékhangsúllyal. Ha három szóba kéne összefoglalnom az első, személyes benyomásaimat, mielőtt bármifélét olvastam volna róla, azt mondanám kényelem, vagányság, és hanyag elegancia. 

De most térjünk is vissza a 2015-ös tavaszi-nyári kollekcióhoz, hiszen ez az, ami a címben is szerepel, illetve amiről a kollázst is készítettem. Annyira megtetszett, hogy muszáj írnom róla, pedig már jó ideje nem blogoltam, le is tettem róla egyébként, de ez megint meghozta a kedvemet hozzá! Marant stílusa egyébként nagyon közel áll ahhoz, amit én is szeretek, és amely szerint a gardróbomat próbálom építgetni. Tehát ami adott, az továbbra is Marant bohémsága, a földszínek, egyszerű szabásvonalak, gazdag anyaghasználat, és az izgalmas részletek. Azaz fekete-fehér-bordó, bőr, kötött, horgolt, anyagok, csipke, gyöngy rátétekkel. Marant ebben a kollekciójában sem hagyja szabadon a vállakat, annál inkább a lábakat, persze ez a melegebb évszakok függvénye is. Ezek az összetevők egyfajta törzsi feelinget ébresztenek, a bőr kiegészítők (lapos talpú szandálok és vastag derék övek) pedig a gladiátorok világába repítenek. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy itt én megint csak a kollekció egy részéről írok (és csak mint LAIKUS!), arról, ami számomra érdekes volt, de e darabok mellett, még sok izgalmas kreáció is van. Például a fiatalos, absztrakt printelt anyagokból készült darabok, élénkebb színekben is (narancssárga, meggypiros), illetve vannak még olyan lookok, melyek számomra kicsit futurisztikus hatást keltenek. A kollekció egészéről egyébként egy sci-fi is eszembe jutott, még pedig a Star Wars (például Padmé és Obi-Wan fehér szettjei, lehet nevetni, de tényleg ez ugrott be!:D Ha nem hiszitek, csekkoljátok itt ni!).
Remélem sikerült felkeltenem az érdeklődéseteket, és kedvet adtam az egész kollekció megnézéséhez és a szakszerű (vogueos) cikk elolvasásához (ITT), és a további böngészéshez! 

A rendszeres blogoláshoz nem tudom, hogy lesz-e kellő inspirációm, nem ígérek egyelőre semmit.Van még pár téma, amiről tervezek írni, de ez a fellángolás lehet, hogy csak a délutáni kávé eredménye. Mindig motoszkált bennem egyébként, hogy kéne csinálni, bár nem tudom miben tudnék újat mutatni, sokszor alábbhagy az önbizalom és a lendület. Remélem ezúttal azért nem így lesz.

Köszi, hogy végigolvastad! Puszi,
D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése