2014. október 17., péntek

Agneskovacs leather design

Az Agneskovacs leather design márkával nem rég ismerkedtem meg, pontosabban legelőször Kovács Ágnes nevével találkoztam, mégpedig a piros metrón, egy átlagos Déli pu-Astoria út során (vagy fordítva). Azoknak, akik nem csak az okostelefonjukat nyomkodják, hanem néha körbe is néznek a metróban, nyilván már feltűnt a plakát-sorozat, mely ígéretes fiatal designereket mutat be. Erről a kezdeményezésről itt olvashattok bővebben.
(Rendszer és Forma)

Térjünk vissza tehát Kovács Ágneshez! Amint hazaértem, rákerestem a nevére, pár cikk és egy rövid interjú elolvasása után gondoltam megosztom veletek is, mit tudtam meg róla, nem mellékesen pécsi vonatkozása miatt is (én is pécsi vagyok ugyebár (: ). A bőrműves tervező ugyanis a Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskolába járt, textiltervező szakra, egyetemi tanulmányait (mind BA és MA) a MOMÉn végezte. Idén tavasszal diplomázott a Design Intézet Textiltervező Tanszéken, ez a diplomamunka látható a metrós plakátján, ezen akadt meg a tekintetem. Márkája 2011-ben jött létre, 2013-ban pedig a Gombold Újra newcomer kiegészítő kategóriájában nyert, akkor készült a mesterdiplomájára, ami ennek a pályázatnak a kibővített kollekciója lett (mindeközben az Opelnek is tervezett egy kollekciót). Inspirációja a hajfonás és a pálma növény törzsének felépítése volt, ezt a szerkezetet vette alapul és ültette át a bőrfelületekbe, egy sajátos rendszert kialakítva. Az izgalmas végeredmény a Rendszer és Forma címet viseli. 

A Kovács Ágnes letisztult, minimalista darabokat készít, melyekről virít a magas minőség, mind kivitelezésben, mind stílusukban, erről tanúskodik például a Clear Cut  (2013 tavasz-nyár) minikollekciója is. A táskák egybefüggő bőrlapokból lettek kialakítva, melyeken megjelennek a tervezőnő jellegzetes jegyei, a táskatesthez aszimmetrikusan kapcsolódó kézi fogók és a natúr színek. 

 (még több kép, szöveg itt)

Köszi, hogy végigolvastad! Remélem tetszik, puszi!
                                                                                 D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése